VĚČNÉ TÉMA- PŘEJÍDÁNÍ ♥

neděle, června 11, 2017

Krásnou neděli všem :)


Všichni jistě znáte ten pocit, kdy nemůžete odolat jakémukoliv jídlu v danou chvíli. Ať už se jedná o sladké či slané, v tu chvíli to prostě chcete a nemůžete si pomoct.

Nekoukáte přitom na to, co  nastane, až si dané jídlo vezmete. Tento pocit, jak jsme mnozí zjistili, vzniká především z jakéhokoliv stresu ať už v práci, ve škole, či když nastanou problémy ve vztazích s vašimi blízkými. Taky to znám, ale mám pro vás pár tipů, jak tomuto hřešení zabránit, tak snad vám taky pomohou. ♥

1)  JÍST PRAVIDĚLNĚ
Jelikož jídlo nevynecháte, pocit hladu či přejídání, se témeř nedostaví. Jelikož tělo bude mít dostatek všeho co potřebuje. To znamená 5x denně jíst a nevynechat ani jedno hlavní jídlo.

2) RELAXUJTE
Pokud jste ve stresu, neexistuje na to nic lepšího, než to jít zkrátka vypotit. Je jedno jaký druh sportu to bude, ať už je to běh, jízda na kole, bruslích, jen tak si zacvičit, či klidnější forma cvičení například joga, nebo jen procházka. Zajisté vás zbaví stresu a i přejídání. A jako bonus budete mít dobrou náladu. ♥

3) NAHRAZUJTE
Když vás honí mlsná, hlavně večer a nemůžete si pomoct, nahraďte jídlo jiným o poznání výživnějším a zdravějším. Příklad: Máte chut na slané brambůrky večer u televize- nahraďte je oříšky, či si upečte zeleninové brambory z trouby. Naopak pokud vás honí chuť na sladké, není nic jednodušího, než mít po ruce schované vysokoprocentní hořké čokolády, které chutnají také skvěle, ale narozdíl od mléčných po nich nepřiberete. 

4) DOSTATEČNÝ PITNÝ REŽIM
Většinou pocit hladu, či přejídání vzniká, pokud dostatečně nedodržujete pitný režim během dne. Doporučuji pít jen čistou vodu a když už vám samotná nechutná, nic nezkazíte tím, když ji ochutíte citronem. A pít obzvlášt v tomhle vedru, je opravdu žádoucí. 





5) 1X TÝDNĚ CHEATDAY
Co to znamená? Když se snažíte jíst zdravě, vynecháváte převážně všechny nezdravé potraviny, které vám po nějaké době začnou též chybět. Proto doporučuji si 1x týdně dopřát den hřešení proto název cheatday a znamená to, jíst dle libosti, co se vám zamane. Ovšem to není myšleno tak, aby jste se přejedli, že se ani nehnete k prasknutí. Rozhodně hamburg, potom cola, hranolky, čokoláda, slané ořísky či tyčinky atd po sobě.. neni správná volba. Zkrátka si dopřejte to, co během týdne vynecháváte. Zvolte si jeden den o víkendu a užijte si ho se vším všudy bez výčitek. 

To by bylo pro dnešek asi všechno. Napsala jsem vám tipy, co pomahají mě, když mě přepadne mlsná a doufám, že i Vám pomohou. ♥ A co vy a přejídání, jak s ním bojujete? Podělte se se mnou dolů do komentáře. :)

S láskou,
Maky ♥


You Might Also Like

10 komentářů

  1. Myslím, že si to vystihla dobře. Nejvíc pomáhá snad ta pravidelnost a relax, nejíst ve stresu. Napadá mě k tomu i jíst pomalu, chvilku trvá, než se dostane do mozku signál, že jsme už plní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Přesně tak. :) To je taky moc dobrý tip.

      Vymazat
  2. Odkedy som zo svojho života vyradila cukor, už s prejedaním nemám problém. No kým som ho konzumovala, dala som si jednu tyčinku a hneď som chcela ďalšie tri. Nechápem, ako som tak mohla žiť

    www.lifi.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to znám, cukrem to začíná, a pak se na to těžko odvyká. Naopak když to překonáme, není lepší pocit, jelikož jsme něco zvládly. :) Děkuji za názor. ♥

      Vymazat
  3. Kdysi jsem se hodně přejídala a taky jsem podle toho vypadala. Teď se dost v jídle omezuju, a když už se rozhoupu a přejím se jako prase (a to jsem ještě slušná! :D), tak jsem potom na sebe dost naštvaná :D Ale už se mi to (zaplať Bůh) dlouho nestalo.
    A typy jsou naprosto super, se všemi typy souhlasím, protože se jimi dodržuju i já, takže za mně opět super článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo to znám :D nejhorši je, se těm chutím na něco ,,dobrého,, ubránit. :D Je tedy moc fajn, že se držís. :) Děkuju moc ♥

      Vymazat
  4. Super článek Markétko. Souhlasím s tebou. Já jsem hrozná, když dojde na jídlo. A pití. Určitě nepiju dost vody, ale snažím se, snažím. Těším se na další články!

    www.cityscape-bliss.com

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím každého komentáře od Vás ♥

FITFOODHEALTHY - Copyright © 2016

All rights reserved.

Don't use my pictures and text without asking for permission.

Thank you.